Tech Data's Solutions, Services, Support and Skills

 
 

Tech Data Value
16 mar 22 Författare: Sofia Lundberg

Här på Tech Data tror vi att en framgångsrik CSP-praxis för alla partners stöds av Solutions, Services, Support och Skills. Vi är stolta över vår expertis, lösningar och partners som vi har för att du ska kunna erbjuda förstklassig kundservice och support för att växa din CSP-affär samt ditt eget marknadserbjudande.

Att bygga molnlösningar kan vara en tidskrävande och ibland en komplex uppgift som kräver djup expertis och erfarenhet för att få rätt. Tech Datas team av utvecklingsingenjörer hjälper till att ta bort den stressen från ditt företag genom att automatisera en stor del av den arbets belastningen. Med 35+ Click to Run Solutionsᵀᴹ, från Azure lösningar som AVD, till tredjepartslösningar från Veeam, Veritas, Red Hat och mer. Läs mer om de lösningar vi har, hur de kan hjälpa dig och hur du får dem via våra StreamOne-plattformar.
Klicka här >

Många av våra indirekta CSP-återförsäljare har den interna kompetensen att leverera både professionella tjänster och managed service-erbjudanden till slutkunder, vilket gör det möjligt för dem att maximera kundengagemang och tillfredsställelse. Tech Datas Cloud PS och Managed Services kan komplettera eller fylla eventuella luckor du kan ha och bidra till att ytterligare påskynda tillväxten av din molnverksamhet. Det är dock inte alltid möjligt att ha expertis inom alla Microsofts områden, och i detta avseende kan vi stödja våra partners och deras slutanvändare genom utvärderings-, migrerings-, hanterings- och optimeringsstegen för övergången till Azure.

Denna förståelse för hur våra partners befinner sig i olika skeden på sin molnresa är anledningen till att vi har 3 tillvägagångssätt för tjänster:

  1. Hjälp mig att göra det
  2. Lär mig att göra det
  3. Gör det för mig

Vår modell för strukturerat engagemang tar kunderna till Azure med intelligenta utvärderingar och migreringar, och när kunderna är aktiva i Azure tillhandahåller vår Cloud Express Managed Service proaktiv övervakning och hantering, support och kontinuerlig optimering av Azure-infrastrukturen.
Klicka här >

CSP har utformats för CSP Indirect Reseller and Indirect Provider för att göra det möjligt för slutanvändaren med stöd för de produkter som säljs enligt deras CSP-avtal. Tech Data erbjuder våra partners 24x7 e-mailsupport som standard med uppgraderingsalternativ tillgängliga för att säkerställa att du har rätt serviceavtal, kontaktmetoder och till och med vit märkning för att ge rätt nivå av support som dina slutanvändare behöver.
Klicka här >

En av de viktigaste aspekterna som våra partners efterfrågar är aktivering! Tech Data tillhandahåller inte bara detaljerad onboarding & ny startutbildning, vi är värd för tekniska och försäljningsworkshops baserade på lösningsområden.
Som nämnts under avsnittet Cloud Practice Builder tillhandahåller vi innehåll på begäran som du kan konsumera i egen takt. Detta är vår Tech Data Channel Academy-plattform och är gratis för alla tekniska data CSP indirekta återförsäljare.
För att uppnå de Microsoft-kompetenser du behöver för att uppnå tekniska examina tillhandahåller vi tekniska cram- och utbildningssessioner för att stödja detta genom Tech Data Academy. Microsoft-certifierade utbildare kommer att erbjuda förstklassig utbildning på ett brett utbud av tillgängliga kurser med alternativ för virtuell stil och klassrumsstil.
Klicka här >

 

Kontakta oss direkt via cloudsoftware.se@techdata.com om du har frågor.